czwartek, 10 grudnia 2015

[35] "Klucz niebios" James Frey & Nils Johnson-Shelton









Nazwa: "Klucz niebios"
Cykl: Endgame (tom II)
Autor: James Frey & Nils Johnson-Shelton
Liczba stron: 512
Wydawnictwo: Sine Qua Non



"Żyjcie, umierajcie, kradnijcie, kochajcie, nienawidźcie, zdradzajcie, mścijcie się. Co tylko chcecie. Endgame jest zagadką życia, powodem śmierci. Grajcie. Co ma być to będzie."

  Endgame to zagadka życia. Endgame to jedyny sposób na przetrwanie. Endgame trwa. Gracze grają. Spośród 12 osób została już tylko 9. Świetnie wyszkolone maszyny do zabijania. Najlepsi z najlepszych. Znalezienie klucza ziemi zapoczątkowało apokalipsę zwaną "Zdarzeniem". Od tej pory każdy z nich zrobi wszystko aby zwyciężyć drugi etap. Jednak gracze wkrótce odkrywają, że keplerzy grają według własnych zasad. Część z nich buntuje się przeciwko Stwórcom, próbując uniknąć Zdarzenia i uratować naszą planetę....

   Nie ukrywam, że pierwszy tom zostawił za sobą porządny niedosyt i już po prostu piszczałam na myśl, że niedługo zabiorę się za "Klucz niebios". - Jeejj! W końcu, kochani. W końcu zabrałam się za kontynuacje tej jakże fenomenalnej serii. I tak pewnie będę się cały czas zachwycać jacy to Pan James i Pan Nils są świetni, ale cóż na to poradzić. Może zacznę od tego, że przed zabraniem się za książkę, nasłuchałam/naczytałam się mnóstwa pozytywnych opinii i tak naprawdę każdy twierdził, że drugi tom jest zdecydowanie lepszy od poprzedniego. Dlatego przestraszyłam się troszeczkę, kiedy to po pierwszych 100 stronach kompletnie nie mogłam się wciągnąć. Na szczęście ten stan szybko minął i już po kolejnych 20, nie mogłam się od niej oderwać. Serio. Na przerwach w szkole - czytałam, jadłam - czytałam, kąpałam się - czytałam. Nie potrwało to długo bo już po 2 dniach przerzuciłam ostatnią stronę...

"Ruch. Walka. Gra. Na pewno pomagają w jednym. Zapomnieć".
     
Jeżeli czytaliście moją recenzję pierwszej części, to musicie wiedzieć, że nie powiem nic nowego. Nadal uważam, że jest to bardzo oryginalny pomysł na fabułę, ze świetnym opisami i bohaterami. Marzę o tym, żeby kiedyś móc zobaczyć tę historię na wielkim ekranie. Ale okey, nie byłabym sobą gdybym nie doszukała się jakiegoś minusa. Mianowicie zdecydowanie było za mało moich ulubionych bohaterów. Mówię tutaj oczywiście o Jago i Sarze, którym kibicowałam od początku. Za to mogliśmy bliżej poznać innych graczy, których wątki były mało rozwinięte w pierwszej części. Np. An Liu, psychopatyczny komputerowiec, który nie raz mnie zaskoczył. Albo Aisling Kopp, zaradna dziewczyna próbująca za wszelką cenę powstrzymać Endgame. Tak szczerze to uwielbiam wszystkich bohaterów, nawet tych mniej dobrych. 

   *No i oczywiście nie powiedziałam najważniejszej rzeczy :D. Ciężko jest mi porównać ze sobą oba tomy. W drugim było zdecydowanie więcej akcji, ale za to pierwszy wywołał we mnie więcej emocji... Trudny wybór, uważam, że oba są tak samo świetne. 

Podsumowując: Jest to seria, którą mogę polecić wszystkim. Młodszym, starszym, dziewczynom, chłopakom. Zdecydowanie każdy znajdzie tutaj coś dla siebie, oczywiście w tym ja. Zakochana *.*. No nie... i teraz znowu trzeba czekać ze 2 lata na kontynuację, ale powiem Wam, że właśnie dla takich pozycji warto.

Ocena: ★★★★★★★ (9/10)



                 Za możliwość przeczytania książki, serdecznie dziękuję wydawnictwu 


Do następnego, 
Buuziaky :*

                                                                                                                                          Katie

12 komentarzy:

  1. Film na postawie tych książek byłby świetny - też chętnie bym obejrzała :)
    Również ubolewałam nad tym, że za mało było Jago ;P
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze, aż dwa lata? To bardzo dużo, a oczekiwanie zawsze jest najgorsze.
    A co do książek to mam w planach, bo wszyscy wychwalają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę się doczekać, aż przeczytam pierwszy tom <3. Już od dawna mam go na swojej liście "do przeczytania", mam nadzieję że będę mogła jak najszybciej go dorwać :) Świetna recenzja :) Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo jaka wysoka ocena :* bardzo chętnie sięgnę po drugi tom i liczę, że zachwyci mnie jeszcze bardziej niż pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę się w końcu zabrać za tę książkę :) Za ile wyniki konkursu?

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam, że pierwszy tom jest średni, aczkolwiek opis jest całkiem interesujący. Jeżeli drugi tom jest świetny, to z chęcią zapoznam się z tym, co Frey przelewa na kartki. Pozdrawiam ;**

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszyscy bardzo chwalą tę książkę, więc ja również muszę po nią sięgnąć ;)
    Te dwa lata czekania na kolejną część będą niesamowicie trudne :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie długo zamierzam wyposażyć się we własny egzemplarz :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam tej książki, lecz jeśli polecasz, to dam jej szansę :)
    W wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ochh, kusisz! I to bardzo! A ja obecnie nie mam pieniędzy, a tyle jest świetnych powieści do przeczytania... :'( Kiedyś jednak na pewno przeczytam!! Tyle że zacznę od pierwszej części. XD

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak wiele książek a tak mało czasu... No nic, trzeba zakasać rękawy i czytać ^^. Pozdrawiam gorąco :).

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie lepsza, bardziej dynamiczna, ale też brutalna niż pierwszy tom. Tym razem Endgame wciągnęło mnie od samego początku pozostawiając duży niedosyt :)
    Z niecierpliwością i ciekawością małolatki sięgam po Reguły Gry, które mam nadzieję okażą się jeszcze lepsze!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na świeżutką recenzję Klucza Niebios:
    www.favouread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Kochani! Dziękuję Wam, że odwiedziliście mojego bloga. Jeśli podoba Ci się to co robię, zostaw komentarz, bądź jeśli Ci się nie podoba, też go zostaw :D. Wasze opinie wiele dla mnie znaczą. Za każde miłe słowo, zawsze staram się odwdzięczyć. Jeżeli macie taką możliwość, zostawicie mi linki do Waszych stronek, z przyjemnością odwiedzę :*.