sobota, 5 września 2015

[22] "Ogień i woda" Victoria Scott


Nazwa: "Ogień i woda"
Autor: Victoria Scott
Cykl: "Ogień i woda" tom I
Liczba stron: 368
Wydawnictwo: IUVI

    Życie szesnastoletniej Telli komplikuje się, kiedy wraz z rodziną przeprowadza się do nowego domu położonego na środku pustkowia. Zero znajomych, zero telewizji i internetu. Kto by to wytrzymał? Jednak nastolatka uparcie radzi sobie z tymi problemami, gdyż jest w stanie zrobić wszystko, aby tylko pomóc swojemu ciężko choremu bratu. Cody coraz bardziej słabnie, a lekarze nadal nie mają pojęcia co mu dolega.. Pewnego dnia Tella znajduje w swoim niebieskie pudełko, w którym kryje się tajemnicza słuchawka. Po włączeniu, okazuje się, że dziewczyna została zaproszona do Piekielnego Wyścigu, a nagrodą jest najbardziej pożądana rzecz na świecie - lekarstwo na każdą możliwą chorobę. Dziewczyna dłużej nie może patrzeć na umierającego brata, wie, że to dla niego ostatnia nadzieja. Tella nie zastanawia się długo, postanawia wziąć sprawę w swoje ręce.

     To byłą moja pierwsza przygoda z tą autorką i muszę przyznać, że zdecydowanie się na niej nie zawiodłam. Pani Scott piszę w bardzo przyjemny, przy czym nie banalny sposób. Sama historia jest moim zdaniem niesamowicie oryginalna. Lek na wszystkie możliwe choroby? Na pewno każdemu by się przydał. Po za tym zdziwiłam się, że ta powieść jest aż tak bardzo wciągająca. Początek może nie był jakiś szczególnie ciekawy, ale wiadomo to dopiero rozpoczęcie historii, natomiast już tak po ok. 50 stronie po prostu nie mogłam się oderwać. Czasami na lekcjach myślałam sobie "Hmmm... ciekawe kto wygra?" itp. :P W sumie mam po niej nie małego kaca.
      
      Akcja dosyć szybko się rozwija, tzn. mamy mały wstęp, ale oczywiście główną rzeczą jest Wyścig, trwający 3 miesiące. Bohaterka będzie musiała się zmierzyć z czterema etapami - dżunglą, pustynia, oceanem i górami (to tak w skrócie :D). Dopiero wtedy czeka meta, a wraz z nią - lekarstwo, którego Tella tak desperacko pragnie. Victoria Scott bardzo ciekawie wymyśliła całą fabułę. Aptekarze - twórcy Wyścigu, do tego pandory - zwierzęta mające różne moce, stworzone po to, aby chronić swoich uczestników; to niesamowite wzbogacenie historii.  Jeżeli chodzi o samą bohaterkę, jest to taka zaradna postać z charakterkiem. Lubię takie^^. Poza tym ona jedyna rozumie mój problem wiecznie puszących się i kręconych włosów :D. Ogólnie nie mogę narzekać na inne postacie, gdyż wszyscy przypadli mi do gustu, a szczególnie relacją między Tellą, a Guy'em *.*.
Nie wiem jak mogłabym określić tę pozycję. Dla mnie to były takie trochę "Igrzyska śmierci", połączone może z "Więźniem labiryntu", oczywiście niektóre fragmenty, bo całość wypada jak najbardziej pomysłowo. Więc jeśli podobały Wam się pozycje napisane przez Suzanne Collins, czy Jamesa Dashnera, to zdecydowanie musicie sięgnąć po książki Pani Scott ^^. A propos, mam nadzieję, że kiedyś pojawi się ekranizacja pierwszego tomu.


Podsumowując: Dzięki świetnie wykreowanym bohaterom, a także wielu zwrotom akcji, nie mamy czasu na nudę. Autorka wymyśliła wspaniałą historię, która na pewno spodoba się fanom, jak ja to nazywam fantastyczno-przygodówek. Nie mogę się już doczekać kontynuacji, czyli "Kamień i sól". Polecam serdecznie!

Ocena: ★★★★★★★★☆☆ (8/10)



Za możliwość przeczytania książki, serdecznie dziękuję wydawnictwu IUVI


Buziaky :*

                                                                                                    Katie

29 komentarzy:

  1. Wszędzie ta książka :o Chyba poważnie będę musiała zastanowić się nad zdobyciem :p

    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaa.. ostatnio jest mega popularna, ale polecam, bo warto przeczytać :*

      Usuń
  2. Gratuluję współpracy :)
    Coś czuję, że to wydawnictwo będzie wydawać same niesamowite ksiażki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio co rusz natykam się na tę książkę, ale dopiero teraz przeczytałam, o co w niej właściwie chodzi. ^^' Brzmi całkiem ciekawie, więc mam nadzieję, że będę miała okazję przeczytać. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Opis książki bez dwóch zdań przypomina mi Igrzyska Śmierci. Aczkolwiek tutaj cały wyścig ma jakiś sens. Wygrana to lek. Pod tym względem fabuła naprawdę ciekawa. Mimo wszystko książka chyba nie w moi typie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po książkę na pewno sięgnę, już po raz kolejny czytam, że nie da się przy niej nudzić :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Już słyszałam o tej książce, zresztą niejeden raz i zwykle są to opinie bardzo pozytywne. Chyba nawet bez tak pochlebnych recenzji z chęcią bym po nią sięgnęła - opis fabuły przyciąga jak magnes! Moim zdaniem autorka miała niesamowicie kreatywny pomysł na powieść i cieszę się, czytając o tym, że najwyraźniej go nie zmarnowała i świetnie poprowadziła akcję. Muszę przeczytać!
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja koleżanka opowiadała mi co nieco o tej powieści i chyba raczej za nią podziękuję. Podobno jest bardzo podobna do IŚ :/

    http://zaczarowana-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz o niej słyszę. Pomysł wydaje się oryginalny w dodatku ta stylowa okładka - już rozpoczynam polowanie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. I kolejny raz spotykam się z recenzją tej książki. Fabuła wydaje się być bardzo oryginalna i zachęcająca. Może kiedyś uda mi się ją przeczytać c;

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam już tą książkę na swojej półce i na pewno w niedługim czasie się za nią zabiorę :). Pozdrawiam ^^.

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Głośno o tej książce się zrobiłoo :)
    Może kiedyś ją przeczytam, gdyż Twoja opinia jest już kolejną pozytywną.

    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Podobna do "Więżnia labiryntu"?! To już wiem, że na pewno przeczytam! :). Sam pomysł na fabułę wygląda na bardzo ciekawy. No i ta piękna okładka :) PS. Ja również rozumiem twój problem, również mam kręcone włosy które okropnie się puszą :C. To wręcz moja zmora :(. Pozdrawiam! /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  13. Oh, na tę książkę mam ogromną ochotę odkąd pojawiła się w blogosferze. Szkoda, że nie miałam jeszcze okazji jej przeczytać i mam wielką nadzieję nadrobić to w najbliższym czasie! ^^
    bo-kocham-czytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dawna mam ochotę na tę książkę, a jej okładka jest cudowna! Mam nadzieję, że w końcu mi się uda po nią sięgnąć ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Chcę, chcę tę książkę! Koniecznie muszę ją mieć przez te wszystkie pozytywne recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zostałaś nominowana do TAGu Liebster Blog Award Zapraszam http://ksiazkoholiczka19.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba znasz już moją opinię na temat tej książki :D Hmm, ja ją oceniłam o jeden stopień niżej, bo wydaje mi sie, że lekko została niedopracowana. Ale opisy, wyścig, dialogi - cudo! :) W przeciwieństwie jednak do Ciebie uważam, że Guy był nawet okej, ale też nie jest takim bohaterem, w którym mogłabym się zabujać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że książka nie była zbyt dopracowana, ale bardzo, bardzo lubię takie klimaty <3. Taa.. lubiłam Guy'a, ale to też nie jest chłopak w moim typie :P.
      Buziaki :*

      Usuń
  18. Nie wiem, czy sięgnę po tę książkę, raczej nie jest w moim guście, ale zobaczymy, może nadarzy się jakaś okazja do bliższego poznania jej. ;)
    medycy nie gęsi

    OdpowiedzUsuń
  19. Nudna nie jest to najważniejsze :) Dużo słyszałam o tej książce, jednak nie miałam okazji przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie zachwycił pomysł na powieść, ale wykonanie momentami szwankowało. Irytowała mnie główna bohaterka, momentami zachowywała się jak rozpuszczona laleczka... ;( Ale za to pokochałam jej pandorę. ;)

    Pozdrawiam.
    PS. Zapraszam do siebie na konkurs z Fangirl. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czekam na możliwość jej przeczytania bo słyszałam tyle dobrych opinii... :)

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo chcę ją już przeczytać !! Wszyscy chwalą, a ja wciąż w tyle z czytaniem czegokolwiek stoję :p
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam nadzieję, że nie będzie to plagiat Igrzysk Śmierci, bo właśnie idzie do mnie pocztą :__:

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę najpierw przeczytać dwie inne książki, które leżą w kolejce a potem zabiorę się za "Ogień i wodę" :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wiele słyszałam o tej książce, wiele dobrego i bardzo chcę ją poznać :)
    Pozdrawiam
    http://papierowawyobraznia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Już sama nie wiem czy chciałabym to przeczytać :D. Trochę odstraszają mnie podobieństwa do Igrzysk, a Więzień labiryntu jeszcze przede mną :).

    OdpowiedzUsuń

Kochani! Dziękuję Wam, że odwiedziliście mojego bloga. Jeśli podoba Ci się to co robię, zostaw komentarz, bądź jeśli Ci się nie podoba, też go zostaw :D. Wasze opinie wiele dla mnie znaczą. Za każde miłe słowo, zawsze staram się odwdzięczyć. Jeżeli macie taką możliwość, zostawicie mi linki do Waszych stronek, z przyjemnością odwiedzę :*.